lördag 6 mars 2010

Önskan

Idag önskar jag att någon annan tog över allt ansvar för barn, städning, disk, tvätt, ekonomi... ja, hela mitt liv faktiskt. Jag mår fortfarande dåligt, fysiskt och psykiskt och jag kan inte komma underfund med vad det beror på.

Helst vill jag bara slippa allt. Känner för att krypa ner i min varma sköna säng, gärna med en bok eller en korsordstidning och med en söt och go vovve bredvid mig.

Men så blir det ju inte förstås. Måste dammsuga, måste ta hand om disken, barnen, tvätten, matlagning och ekonomin. Jag har en hel del problem att lösa också, och hade jag mått bra hade jag nog sett det som en utmaning istället för massor av problem.

1 kommentarer:

Elisabeth sa...

Jag känner igen det... någon som kom och tog över-tänket. Vet du vad mina samtalskontakter på soc sa om det: En helt sund reaktion på när man tycker det är jobbigt.
Inte för att jag är så mycket hjälpt av det tänket, men det kändes ändå skönt att veta att det är högst normalt, och viktigast av allt... man är inte ensam om att känna så.

Varm godnattkram..

Ps. Vad du skriver bra! Jo, jag vet att jag skrivit det förut... men dina modiga bokstäver berättar om något som jag tror många många av oss kan känna igen oss i. Tack snälla... och sluta aldrig skriva!